Η δυσλεξία δε δύναται να εξαλειφθεί, ωστόσο με έγκαιρη διάγνωση μπορεί να αντιμετωπισθεί. Έτσι θα μπορέσει ο μαθητής με δυσλεξία να μάθει κι όχι να μείνει στο περιθώριο. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές με δυσλεξία ως εξής:
- Να τους δείχνουν συμπάθεια, ενδιαφέρον και κατανόηση.
- Να αποφεύγουν χαρακτηρισμούς, όπως είναι ο "τεμπέλης" και ο "αδιάφορος".
- Να θυμούνται πάντα, ότι η προσοχή τους διασπάται, κουράζονται γρήγορα και καθυστερούν στο γράψιμο και στην επεξεργασία των πληροφοριών.
- Για την αποφυγή διάσπασης της προσοχής, θα ήταν ευνοϊκότερο και αποτελεσματικότερο να κάθονται σε μπροστινά θρανία και μακριά από τα παράθυρα.
- Να τους ενθαρρύνουν να εκδηλώνουν απορίες και απόψεις.
- Να κάνουν υπομονή και να αφιερώνουν χρόνο για τις λύσεις των ασκήσεων και τις απαντήσεις των ερωτήσεων.
- Να δημιουργείται ένα κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης ιδιαίτερα για την προφορική εξέταση.
- Να περιμένουν από τους μαθητές αυτό, που μπορούν να κάνουν, και μάλιστα να τους επιβραβεύουν για αυτό, ώστε να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους.
- Να μη τους φέρουν σε δύσκολη θέση και τους πιέζουν λέγοντάς τους να προσπαθήσουν περισσότερο.
- Οι σημειώσεις που δίνονται στους μαθητές να είναι καλογραμμένες κι ευανάγνωστες.
- Να μην τους αναθέτουν την ανάγνωση κειμένων, που δεν έχουν ξαναδεί και μελετήσει.
- Οι στόχοι του μαθήματος να είναι ξεκάθαροι και να έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια.
- Η διδασκαλία να είναι καλά δομημένη, να αναλύεται σε βήματα και σε αργούς ρυθμούς.
- Στο μάθημα να χρησιμοποιούνται εποπτικά μέσα, ώστε η διδασκαλία να είναι πολυαισθητηριακή.
- Να γράφονται στον πίνακα τα κύρια σημεία του μαθήματος είτε να δίνονται διαγράμματα ή και πίνακες για την πορεία του μαθήματος.
- Στον πίνακα οι σημειώσεις να είναι καλογραμμένες, με τάξη και με χρωματιστές κιμωλίες.
- Κάθε μαθητής χρειάζεται μία ιδιαίτερη διδασκαλία, που θα καλύπτει τα μοναδικά χαρακτηριστικά της μοναδικής του δυσλεξίας, καθώς η δυσλεξία και τα χαρακτηριστικά της είναι μοναδικά για κάθε άτομο.
- Οι εκπαιδευτικοί να συνεργάζονται πάντα κι όσο το δυνατόν περισσότερο με τους γονείς, ώστε η αντιμετώπιση του παιδιού να φέρει σημαντικά αποτελέσματα.
ΠΗΓΗ: Θεοδωρόπουλος, Π. (χ.χ). Παιδαγωγική αντιμετώπιση δυσλεξικών μαθητών στο
www.inarcadia.gr/news/arthra/ekpaid/theodor-dyslexia.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου