Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Δυσλεξία και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές.

Ο Singleton (1994) χαρακτηρίζει το ρόλο των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στη διδασκαλία των μαθητών με δυσλεξία ως "θεραπεία και μάθηση", καθώς λειτουργεί ως μέθοδος διδασκαλίας βασικών δεξιοτήτων, και ως "πρόσβαση κι υποστήριξη", επειδή είναι ένα μέσο πρόσβασης σε καθημερινά μαθήματα.

Τα πλεονεκτήματα από τη χρήση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών για τα δυσλεκτικά άτομα  είναι:

  • Επεξεργασία Κειμένου: ξεκούραστα καλογραμμένο κι χωρίς ορθογραφικά λάθη γραπτό.
  • Τράπεζες Λέξεων: κείμενα ολοκληρωμένα, καθώς η εφαρμογή αυτή προβλέπει την ακόλουθη λέξη.
  • Διορθωτές Κειμένου: κείμενα με σωστή ορθογραφία, καθώς υπάρχει αυτόματος ορθογραφικός έλεγχος.
  • Συντομεύσεις: το "Αυτόματο κείμενο επεξεργασίας κειμένου" παρέχει τη δυνατότητα στο χρήστη να αποθηκεύει λέξεις που θα χρησιμοποιεί συχνά, κι όταν θέλει να τις γράψει, πληκτρολογώντας τα πρώτα γράμματα, η αντίστοιχη λέξη εμφανίζεται αυτόματα.
  • Θησαυρός: εμπλουτίζει το κείμενο με συνώνυμες λέξεις
  • Συλλαβισμός: αποφεύγονται τα κενά μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων.
  • Ανάγνωση: ο δυσλεκτικός βελτιώνει τη διαδικασία ανάγνωσης μέσω ειδικών εφαρμογών με CD-ROM.
  • Επικοινωνία: διευκολύνεται η επικοινωνία του ατόμου με δυσλεξία με άλλα άτομα, καθώς μπορεί να δακτυλογραφεί μία λέξη κι ο υπολογιστής να την αρθρώσει.  Ενώ αν ο χρήστης δεν μιλά υπάρχει ένας ειδικός διακόπτης, όπου δίνοντας οδηγίες, ο υπολογιστής προχωρά στην άρθρωση. 
ΠΗΓΗ: Λυμπούδης, Β. Υπολογιστές και Δυσλεξία στο eeeek.pie.sch.gr/dyslexia.htm



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου