Τα παιδιά με δυσλεξία μπορούν να μάθουν μία ξένη γλώσσα, αρκεί η διδασκαλία να μην γίνεται με το συνηθισμένο συμβατικό τρόπο.
Όσον αφορά τα αγγλικά θεωρείται η πιο "δυσλεξική" γλώσσα και η πιο δύσκολη ξένη γλώσσα για τα παιδιά με δυσλεξία. Αυτό δικαιολογείται, καθώς:
- Η αγγλική έχει 26 γράμματα αλλά 44 ήχους, αφού τα γράμματά της δεν προφέρονται το ίδιο σε όλες τις λέξεις.
- Πολλά γράμματα έχουν καθρεφτικές διαφορές μεταξύ τους, όπως για παράδειγμα είναι τα ακόλουθα b, d, p, g.
- Είναι μία αδιαφανής γλώσσα, διότι δεν διδάσκονται οι ορθογραφικοί και φωνολογικοί κανόνες.
- Είναι μη φωνητική, επειδή άλλο βλέπουμε άλλο διαβάζουμε.
Για τους λόγους αυτούς, λοιπόν, τα αγγλικά θα πρέπει:
- Να διδάσκονται μόνον από καθηγητές αγγλικών ή από ειδικούς παιδαγωγούς με εξειδίκευση ή επιμόρφωση στις ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
- Ο τρόπος διδασκαλίας να είναι "πολυαισθητηριακός", δηλαδή να χρησιμοποιείται το χρώμα, η εικόνα, ο ήχος, η αφή και το σώμα.
- Η κατανόηση και στη συνέχεια η μάθηση θα επιτευχθεί με έναν "βιωματικό" ζωντανό τρόπο διδασκαλίας. Σε αυτό θα συμβάλλουν οι διαδραστικοί πίνακες και τα ελαστικά αντικείμενα, όπως η πλαστελίνη, τα οποία παίρνουν διάφορες μορφές κι οπτικοποιούν αφηρημένες έννοιες. Εκτός αυτών στο βιωματικό τρόπο διδασκαλίας βοηθούν τα ειδικά βιβλία με υλικό για τη δυσλεξία, η κίνηση του σώματος κι η αφή.
- Τέλος, σχετικά με την ανάγνωση, ο καθηγητής ή ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να βοηθήσει στη φωνολογική επίγνωση της αγγλικής γλώσσας μέσω κανόνων κι ασκήσεων, που θα αποκωδικοποιούν τον γραπτό σε προφορικό λόγο.
ΠΗΓΗ: Παππά, Α. Μπορούν μαθητές με δυσλεξία να μάθουν αγγλικά ως ξένη γλωσσά; στο www.paidorama.com/mporoun-mathites-me-disleksia-na-mathoun-agglika-ws-kseni-glwssa.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου