Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Μουσική και Δυσλεξία

Στο παρακάτω άρθρο γίνεται εμφανής ο τρόπος με τον οποίο η μουσική  συσχετίζεται με την γλωσσική ικανότητα  και με τη μνημονική λειτουργία.
 Σε έρευνες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν φαίνεται ότι η μουσική μπορεί να λειτουργήσει  θετικά για τις γνωστικές ικανότητες σε πολλούς κλάδους.Ένα πρώτο παράδειγμα είναι  τα μαθηματικά. Πιο συγκεκριμένα  μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε παιδία με δυσλεξία με  κίνδυνο αποτυχίας  στο συγκεκριμένο μάθημα , έπειτα από δυο χρόνια εκμάθησης πιάνου, τραγουδιού και ρυθμικών οργάνων, έδειξε ότι  είχαν σε  κάποια τεστ  μεγάλη επιτυχία.
Σε άλλη μελέτη που έγινε σχετικά με την ανάγνωση και τα παιδία με δυσλεξία, αναφέρεται πως τα παιδιά με μουσική εκπαίδευση είχαν σημαντικά καλύτερη λεκτική μνήμη από ό, τι τα παιδιά χωρίς μουσική εκπαίδευση, οπότε όσο μεγαλύτερη είναι η εκπαίδευση, τόσο καλύτερη είναι και η λεκτική μνήμη.  Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι με την μουσική παιδεία βελτιώθηκαν οι δεξιότητες επεξεργασίας, οι φωνολογικές δεξιότητες και δεξιότητες στην ορθογραφία.
Επομένως  μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την μουσική ως συμπληρωματικό θεραπευτικό μέσο εφόσον μπορεί να αποφέρει σημαντικά αποτέσματα σε θέματα ορθογραφίας, απόκτησης καλύτερης λεκτικής μνήμης ,φωνολογικών δεξιοτήτων αλλά  και μετριασμού της νευρικότητας και της επιθετικής συμπεριφορας, τα οποία δημιουργούνται από την δυσλεξία               


 ΠΗΓΗ:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου